דילוג לתוכן הראשי

קונסטרקט 3 - הכלי הכי אפקטיבי שאני מכיר לפיתוח משחקים קטנים-בינוניים

את הפוסט הקודם (על Stencyl) כתבתי לפני כמעט שנה ומאז עברתי לעבוד עם Construct 3 שפתר לי 2 בעיות משמעותיות: רספונסיביות וזמן להגיע לתוצאה.
בנוסף, יש לקונסטרקט המון מדריכים באינטרנט, קהילת משתמשים גדולה ופעילה ועדכונים שוטפים בתדירות מרשימה.
מהר מאד התחלתי לפתח משחקים בקונסטרקט וזה פשוט כיף גדול להבין שבמקום להשקיע כמה שבועות בכתיבת קוד אפשר להגיע לאותה תוצאה בכמה ימים בלי לכתוב שום קוד ורק להתרכז ביצירה עצמה.
האמת היא שכל כך התלהבתי מהפשטות שבתוכנה, שהחלטתי לפתוח קורס לפיתוח משחקים בקונסטרקט והיום אני מעביר הדרכות פיזית ב-2 כיתות לתלמידים שהצטרפו לקורס שמתקיים בגדרה.
במקביל אני ממשיך לפתח משחקים בקונסטרקט בשעות הפנאי ונהנה מכל רגע.
בשלב הבא אני מתכנן לפתוח קורס אינטרנטי בקונסטרקט, כך שכל אחד שרוצה יוכל לפתח משחקים, אבל בינתיים עד שזה יקרה, אני רוצה לפרסם הדרכות קצרות מדי פעם שיתנו לכם טעימה מתוך החוויה של פיתוח בקונסטרקט.
בהדרכה הזאת אציג בקצרה את התוכנה - איך מגיעים אליה ומתחילים לעבוד איתה. בהדרכות הבאות אציג דוגמאות קצרות של עבודה עם התוכנה כחלק מתהליך בניית משחק. 





אז קודם אולי כדאי להכיר קצת את ההיסטוריה של קונסטרקט.הגרסה הראשונה נקראה Construct Classic ופותחה בפרויקט קוד פתוח ע"י קבוצת סטודנטים. אח"כ היא התפתחה ל-Construct 2  והפיתוח עבר רשמית לחברת Scirra. עד היום רוב המשחקים פותחו בגרסה הזאת. ב-2017 יצאה Scirra עם הגרסה השלישית של קונסטרקט והחידוש העיקרי בה היא שאין צורך להתקין את התוכנה במחשב. התוכנה כולה בנויה ב-javascript ו-HTML5 ולכן השימוש בה הוא דרך הדפדפן. פשוט נכנסים ללינק ומתחילים לעבוד. אפשר לעבוד אגב גם כשאין חיבור אינטרנט.


על מנת להתחיל לעבוד נכנסים לאתר https://www.construct.net/   לוחצים על הכפתור Get Started ואז שוב על הכפתור האדום LAUNCH CONSTRUCT 3. אם אתם עובדים עם דפדפן מודרני התוכנה מיד תתחיל לרוץ. אם לא, תתבקשו לעבור לדפדפן מודרני או לעדכן את הדפדפן הנוכחי. נכון להיום התוכנה רצה בכל הדפדפנים המודרניים וברוב מערכות ההפעלה, כולל אלו של מכשירים ניידים. כלומר למעשה אפשר להריץ אותה ב-iPad למשל ולפתח משחקים בכל מקום שאתם נמצאים בו.


במסך הראשי אפשר לראות דוגמאות של משחקים שניתן לפתוח מיד ולראות איך הם בנויים, דוגמאות של דברים ספציפיים כמו מכניקות משחק ואפקטים מיוחדים, מדריכים לעבודה עם התוכנה וכמובן אפשרות לפתוח פרויקטים חדשים או קיימים.

זהו להפעם. נתראה בהדרכות הקצרות הבאות!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איך לבנות משחק HTML5 ב-Phaser עם Typescript - חלק 2

קבלו את החלק השני בסדרה - איך בונים משחק HTML5 ב-Phaser עם Typescript. בחלק הראשון בניתי את ה-HTML וה-CSS והורדתי את קבצי פייזר. הפעם אני בונה את ה-class הראשי של המשחק ומאתחל אותו. תהנו! לחץ כאן על מנת להוריד את קוד המקור הסופי הלינק להדרכה החינמית:  http://www.codactive.com

כלים לפיתוח משחקים בלי ידע בתכנות

מאחר ויש לי די הרבה נסיון בהדרכת תכנות למתחילים (ובפרט בתחום פיתוח משחקים) אני מתעניין כל הזמן בכלים טובים עם ערך מוסף גם לפיתוח משחקים מהיר וגם ללמידה של תכנות על הדרך. לאחרונה החלטתי לפתוח קורס\חוג מקומי לנוער שילמד פיתוח משחקים לחסרי נסיון, או בעלי נסיון בסיסי בתכנות וזה הוביל אותי לבדוק באופן יותר מעמיק אילו כלים קיימים כרגע שעשויים לתמוך בקורס כזה. אחד הקריטריונים החשובים לדעתי בבחינת כלים כאלה היא עד כמה אפשרי ונוח ליצור באמצעותם משחקי HTML5 שאפשר בקלות לפרסם באתר עצמאי, או באתרי מפיצים, כי לשם אני מאמין שהתעשיה הולכת. לכן, קודם כל הלכתי וחיפשתי רשימת השוואה למנועי משחק שמאפשרים ליצור משחקי HTML5 והגעתי לרשימה הזאת. אפשר לראות כאן גם frameworks כמו Phaser, שמאפשרות בניית משחק ע"י תכנות בלבד וגם כלים כמו Construct 2 שלא מצריכות ידע בתכנות בכלל ונותנות ממשק גרפי עם אפשרויות בחירה והזנת פרמטרים מסוגים שונים על מנת להגיע לאותן תוצאות. מנסיוני יש 2 אסכולות של מפתחים: 1. כאלה שבאו מרקע של תכנות פרופר (מדעי המחשב) - מעדיפים לתכנת הכל באמצעות עורכי קוד למיניהם